Jest to najpopularniejsza roślina strączkowa w naszym kraju, która jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie jedzą mięsa, a chcą się do syta najeść. To, dlatego że fasola jaś zawiera bardzo dużo cennego białka.  W fasoli jaś można znaleźć między innymi fitohormony, które bardzo dobrze łagodzą pojawiającą się menopauzę u kobiet.  Jeśli mamy zbyt duży cholesterol to fasola może nam go obniżyć. Według badań dzięki temu rodzajowi fasoli zmniejsza się ryzyko zachorowań na nowotwory, które w Polsce są wręcz plagą.  Roślina zawiera również bardzo dużo witaminy z grupy B, A oraz E. Znajdziemy tutaj też potas czy potrzebny kobietom w ciąży kwas foliowy. Ta niepozorna roślina potrafi dać nam wiele cennych składników, dzięki którym nie będziemy tak często chorować, ale i będziemy bardzo najedzeni.

Inne pożywne i potrzebne składniki w fasoli jaś

W fasoli jaś znajdziemy również bardzo dużo cennego błonnika. To pozwala nam na usprawnienie działania naszego układu pokarmowego. Jeśli się odchudzamy to takie jedzenie będzie dla nas odpowiednie. Sami przygotowanie fasoli zajmuje bardzo dużo czasu, dlatego trzeba będzie się na to przygotować. Samo poczcie do dwanaście godzin, a do czego dochodzi jeszcze długie gotowanie na dużym i małym ogniu. Wszystko po to żeby fasola była bardzo miękka i wtedy będzie można z niej zrobić pastę do kanapek czy roladę z jarzynami.  Przepisów, w których fasola jaś może być wykorzystana jest bardzo dużo i każdy może to zrobić według własnych indywidualnych potrzeb.

Written by radosnaszkola.org.pl

Leave a Comment