Stopka mailowa to bardzo istotny element każdej wiadomości e-mail. Ułatwia nawiązanie kontaktu i świadczy o Twoim profesjonalizmie. Oprócz danych kontaktowych powinny się w niej znaleźć różne informacje. Dzisiaj dowiesz się jak prawidłowo ją skonstruować i co w niej umieścić.

Stopka mailowa – podstawowe informacje

Stopka mailowa to fragment wiadomości e-mail, który znajduje się na jej końcu. Często jest to stały element, edytowany znacznie rzadziej niż pozostałe treści. Polecamy artykuł: https://freshmail.pl/blog/jak-jest-idealna-stopka-mailingu/ .Zgodnie z przepisami RODO w każdej stopce powinny się znajdować:

  • Dane kontaktowe nadawcy, takie jak adres siedziby, NIP lub REGON.
  • Informacje na temat Administratora Danych Osobowych: kto nim jest i w jakich celach ma prawo przetwarzać dane.
  • Informacja o tym, że odbiorca ma prawo wglądu do danych, usunięcia ich lub zmiany. Może on także wycofać zgodę na przetwarzanie, przenieść swoje dane lub wnieść skargę.
  • Prosty do kliknięcia link z możliwością wypisania się z newslettera.

Co jeszcze powinna zawierać stopka mailowa

Profesjonalnie skonstruowana stopka powinna ułatwić odbiorcy nawiązanie kontaktu. Eksperci z Freshmail.pl polecają, by obok podstawowych informacji znalazły się tam:

  • Specjalny numer telefonu do biura obsługi klienta – w ten sposób ułatwiasz odbiorcy kontakt i skierujesz go w odpowiednie miejsce.
  • Ikony do social media – zachęć odbiorcę, by dołączył do społeczności i podzielił się udostępnianymi przez Ciebie treściami ze znajomymi.
  • Twoje osiągnięcia – jeśli np. Twoja firma zdobyła certyfikat lub nagrodę, z pewnością warto nadmienić o tym w stopce.
  • Dodatkowe usługi – jeśli zapewniasz np. darmową dostawę, koniecznie wspomnij o tym. W ten sposób zachęcisz klientów, by skorzystali z rozszerzonej oferty.
  • Linki do Twojego bloga lub strony z treściami premium – w ten sposób umacniasz Twój wizerunek, postrzegany jesteś jako ekspert w danej dziedzinie.
  • Inne istotne informacje – np. o nadchodzących szkoleniach, warsztatach lub konferencjach organizowanych przez Twoją firmę.

Stopka mailowa – jakich błędów unikać

  • Brak spójności graficznej – staraj się, by stopka zaprojektowana była w firmowej kolorystyce. Nie używaj zbyt wielu rodzajów czcionek.
  • Nieaktualne dane – zadbaj o to, by wszystkie informacje zmieniane były na bieżąco. Powinny być one czytelnie przedstawione. Warto przeczytać treść stopki, by upewnić się, że nie ma tam literówek.
  • Niepoprawne wyświetlanie się stopki – przed publikacją przetestuj Twoją wiadomość na różnych klientach pocztowych. Pamiętaj o tym, że e-mail może wyświetlać się inaczej w zależności od danej przeglądarki.
Written by Mati

Leave a Comment